Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

O┼Ťwietlenie obiekt├│w handlowych i sklep├│w

o┼Ťwietlenie obiekt├│w handlowych

Jak nie od dzi┼Ť wiadomo, aby co┼Ť sprzeda─ç nale┼╝y do tego klienta przyci─ůgn─ů─ç. Historia o┼Ťwietlenia obiekt├│w handlowych jest d┼éuga, a to dlatego, ┼╝e miejsce, w kt├│rym sprzedaje si─Ö towary, szczeg├│lnie te luksusowe, powinno robi─ç odpowiedni efekt na kupuj─ůcych.

Downlight G─Ösia Szyja

Downlight LED

downlight led

Panel LED

panel led

O┼Ťwietlenie obiekt├│w handlowych – kr├│tka historia

W Pary┼╝u w XVIII i XIX wieku powsta┼éo wiele korytarzy, posiadaj─ůcych o┼Ťwietlone dachy i marmurowe posadzki, kt├│re nazwano Pasa┼╝ami ÔÇô odpowiednikiem dzisiejszych galerii handlowych. Pasa┼╝y w Pary┼╝u by┼éo prawie 150, zachowa┼éo si─Ö do dzi┼Ť oko┼éo 30, a wi─Ökszo┼Ť─ç z nich budowano po 1822 roku.

Niemniej jednak obecne paryskie pasa┼╝e to per┼éy architektury, a Passage Panorama, zbudowany w 1799 roku, ju┼╝ w 1817 by┼é pierwszym publicznym miejscem w Pary┼╝u, kt├│re zosta┼éo o┼Ťwietlone lampami gazowymi, dla por├│wnania w Warszawie latarnie gazowe uruchomiono w 1856 roku.

pasa┼╝ panorama

O┼Ťwietlenie sklep├│w i galerii handlowych – zasady o┼Ťwietlania

Aby galeria handlowa, sklep, b─ůd┼║ supermarket, w wi─Ökszym stopniu przyci─ůga┼éy klient├│w, o┼Ťwietlenie nale┼╝y projektowa─ç w odpowiedni spos├│b.

 

Pierwsza zasada o┼Ťwietlenia obiekt├│w handlowych ÔÇô przyci─ůganie uwagi

O┼Ťwietlenie sklepu, kt├│re jest dobrze zaprojektowane, powinno wyr├│┼╝nia─ç go w g─ůszczu innych obiekt├│w handlowych, kt├│re znajduj─ů si─Ö w s─ůsiedztwie. Okno wystawowe oraz wn─Ötrze powinny ukazywa─ç indywidualny charakter obiektu.

 

Druga zasada o┼Ťwietlenia obiekt├│w handlowych ÔÇô zainteresowanie klienta

Wystawa sklepowa powinna by─ç o┼Ťwietlona w taki spos├│b, aby klient by┼é zainteresowany tym, co na niej zauwa┼╝y i poprzez zainteresowanie zosta┼é wci─ůgni─Öty do wn─Ötrza.

 

Trzecia zasada o┼Ťwietlenia obiekt├│w handlowych┬á – kreowanie atmosfery

O┼Ťwietlenie sklepu powinno w taki spos├│b kreowa─ç pozytywn─ů sprzeda┼╝y atmosfer─Ö. Produkty w sklepie powinny by─ç w taki spos├│b prezentowane, aby wp┼éywa─ç na dzia┼éania zakupowe klienta.

 

Czwarta zasada o┼Ťwietlenia obiekt├│w handlowych ÔÇô prowadzenie wzrokowe

O┼Ťwietlenie w obiekcie handlowym musi zosta─ç tak zaprojektowane, aby tworzy─ç pewn─ů ┼Ťcie┼╝k─Ö zakupow─ů oraz u┼éatwia─ç klientom orientacj─Ö w przestrzeni zakupowej.

 

Pi─ůta zasada o┼Ťwietlenia obiekt├│w handlowych ÔÇô integracja strategii sprzeda┼╝y

Sklep wewn─ůtrz okre┼Ťla stosowan─ů w nim strategi─Ö sprzeda┼╝y, o┼Ťwietlenie powinno stanowi─ç jej cz─Ö┼Ť─ç.

 

Sz├│sta zasada o┼Ťwietlenia obiekt├│w handlowych ÔÇô elastyczno┼Ť─ç

Strategie sprzeda┼╝y, trendy, a przede wszystkim sezony sprzeda┼╝owe stale si─Ö zmieniaj─ů, dlatego o┼Ťwietlenie sklepowe powinno posiada─ç mo┼╝liwo┼Ť─ç adaptacji do nowych sytuacji w ┼éatwy spos├│b.

O┼Ťwietlenie obiekt├│w handlowych – nat─Ö┼╝enie, barwa, wska┼║nik oddawania barw

W projektowaniu o┼Ťwietlenia sklep├│w i galerii handlowych niezwykle istotne s─ů trzy czynniki:

  • nat─Ö┼╝enie ┼Ťwiat┼éa,
  • barwa ┼Ťwiat┼éa,
  • wska┼║nik oddawania barw.

 

Nat─Ö┼╝enie o┼Ťwietlenia sklep├│w

Ze szczeg├│ln─ů uwag─ů nale┼╝y traktowa─ç poziom nat─Ö┼╝enia o┼Ťwietlenia w sklepie. Du┼╝e nat─Ö┼╝enie ┼Ťwiat┼éa og├│lnego uniemo┼╝liwia cz─Östo wprowadzenie odpowiednich akcent├│w ┼Ťwietlnych.

Poziomy nat─Ö┼╝enia o┼Ťwietlenia dla poszczeg├│lnych typ├│w sklep├│w:

  • Butik: bardzo ma┼ée wra┼╝enie ilo┼Ťci ┼Ťwiat┼éa, nat─Ö┼╝enie poni┼╝ej 150lx
  • Sklep ekskluzywny: ma┼ée wra┼╝enie ilo┼Ťci ┼Ťwiat┼éa, nat─Ö┼╝enie 150lx ÔÇô 300lx
  • Wi─Ökszo┼Ť─ç b: ┼Ťrednie wra┼╝enie ilo┼Ťci ┼Ťwiat┼éa, nat─Ö┼╝enie 300lx ÔÇô 500lx
  • Supermarkety: du┼╝e wra┼╝enie ilo┼Ťci ┼Ťwiat┼éa, nat─Ö┼╝enie powy┼╝ej 750lx
  • O┼Ťwietlenie wystaw w ci─ůgu dnia: bardzo du┼╝e wra┼╝enie ilo┼Ťci ┼Ťwiat┼éa, nat─Ö┼╝enie 3000lx ÔÇô 30┬á000lx

 

Barwa ┼Ťwiat┼éa w o┼Ťwietleniu sklep├│w

Istotnymi elementami o┼Ťwietlenia sklep├│w i galerii handlowych s─ů wra┼╝enia i atmosfera kreowane wewn─ůtrz sklepu, a to zale┼╝ne jest od barwy stosowanego ┼Ťwiat┼éa.

Produkty, kt├│re wymagaj─ů przy sprzeda┼╝y ciep┼éej i pe┼énej poczucia luksusu atmosfery, wymagaj─ů niskiego poziomu nat─Ö┼╝enia o┼Ťwietlenia oraz ciep┼éej barwy ┼Ťwiat┼éa.

Produkty prezentowane w aktywnym klimacie, atmosferze biznesu, ┼Ťwietnie wygl─ůdaj─ů w bia┼éej i neutralnej barwie ┼Ťwiat┼éa, taki rodzaj o┼Ťwietlenia mo┼╝na zauwa┼╝y─ç chocia┼╝by w iSpotach, kt├│re sprzedaj─ů produkty marki Apple. Podobne wymagania maj─ů r├│wnie┼╝ produkty mleczne, owoce i ryby.

Sklepy, kt├│re stawiaj─ů g┼é├│wnie na promocje jak dyskonty, powinny stosowa─ç mocno nat─Ö┼╝one ┼Ťwiat┼éo, przy ch┼éodnej, dziennej barwie ┼Ťwiat┼éa.

Zasada og├│lna co do barwy ┼Ťwiat┼éa i nat─Ö┼╝enia polega na tym, ┼╝e im bardziej ch┼éodna jest barwa ┼Ťwiat┼éa, tym wy┼╝szy powinien by─ç poziom jego nat─Ö┼╝enia.

 

Wska┼║nik oddawania barw

O ile barwa ┼Ťwiat┼éa ma du┼╝e znaczenie przy budowaniu atmosfery w sklepie, to stopie┼ä oddawania barw ma o wiele wi─Öksze znaczenie. Celem o┼Ťwietlenia jest jak najbardziej atrakcyjne ukazania towar├│w, dlatego te┼╝ kolory powinny by─ç oddawane w jak najbardziej neutralny spos├│b. W wi─Ökszo┼Ťci sklep├│w stopie┼ä oddawania barw powinien by─ç bardzo dobry a nawet wyborny.

o┼Ťwietlenie w galeriach handlowych

O┼Ťwietlenie sklepowe szynowe

O┼Ťwietlenie sklepowe to nie tylko o┼Ťwietlenie sufitowe czy elementy punktowe, ale r├│wnie┼╝ o┼Ťwietlenie sklepowe szynowe, czyli reflektorki z mo┼╝liwo┼Ťci─ů regulacji ich ustawienia, kt├│re s─ů znanym i ch─Ötnie stosowanym rodzajem o┼Ťwietlenia.

O┼Ťwietlenie sklepowe szynowe mo┼╝e mie─ç r├│┼╝ne wymiary, jednak jego najwi─Öksz─ů zalet─ů jest fakt, ┼╝e idealnie si─Ö nadaj─ů do eksponowania wybranych produkt├│w, punkt├│w , podkre┼Ťlania element├│w dekoracyjnych oraz do┼Ťwietlania miejsc, w kt├│rych ┼Ťwiat┼éo musi by─ç najlepsze.

O┼Ťwietlenie sklepowe szynowe posiada zalety zar├│wno ruchomych reflektork├│w, jak i systemu mocowanych szyn. Szyny najcz─Ö┼Ťciej montowane s─ů na suficie. Mo┼╝na r├│wnie zamontowa─ç szyny na ┼Ťcianie co pos┼éu┼╝y do pod┼Ťwietlania witryn sklepowych z zewn─ůtrz. Atutem, kt├│ry przemawia za zastosowaniem o┼Ťwietlenia sklepowego szynowego jest mo┼╝liwo┼Ť─ç zastosowania zar├│wno jednego ┼║r├│d┼éa ┼Ťwiat┼éa, jak i wielu ┼║r├│de┼é ┼Ťwiat┼éa.

 

O┼Ťwietlenie sklepowe sufitowe

O┼Ťwietlenie sklepowe sufitowe to najcz─Ö┼Ťciej stosowany rodzaj o┼Ťwietlenia w sklepach. O┼Ťwietlenie sklepowe sufitowe najcz─Ö┼Ťciej stosowane jest jako o┼Ťwietlenie og├│lne. Produkty jakie posiadamy w asortymencie o┼Ťwietlenia sklepowego sufitowego to m.in.:

  • Downlight LED ÔÇô oprawy maj─ů niewielkie wymiary oraz wysoki wsp├│┼éczynnik oddawania barw, a tak┼╝e mo┼╝liwo┼Ť─ç zastosowania sterowania DALI b─ůd┼║ 0-10V.
  • Panel LED ÔÇô lampa zaprojektowana do o┼Ťwietlania wn─Ötrz budynk├│w. Lekka konstrukcja, a tak┼╝e kszta┼ét oprawy powoduj─ů, ┼╝e lampa znajduje zastosowanie jako o┼Ťwietlenie sklepowe sufitowe. Panel LED ma d┼éug─ů ┼╝ywotno┼Ť─ç ÔÇô 50000 h oraz wysok─ů wydajno┼Ť─ç ┼Ťwietln─ů do 114 lm/W.
  • Downlight G─Ösia Szyja ÔÇô oprawa posiada niewielkie wymiary oraz wysoki wsp├│┼éczynnik oddawania barw. Istnieje mo┼╝liwo┼Ť─ç zastosowania sterowania DALI lub triakowego.

Skontaktuj się z naszymi przedstawicielami handlowymi 

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.